Eye Wish
Head of Marketing

  • Retail
  • Marketing
  • Private Equity

Eye Wish

In 1934 opende Roel Groeneveld zijn eerste brillenwinkel in het centrum van Dordrecht. Bijna 90 jaar later werden 142 van de inmiddels tot Eye Wish omgedoopte optiekwinkels door het Oostenrijkse bedrijf MPG gekocht van toenmalig eigenaar GrandVision. Tegelijkertijd kocht de onderneming -eveneens van GrandVision- 35 Belgische GrandOptical winkels. Deze zullen binnenkort worden omgedoopt in Eye Wish. MPG is van oudsher fabrikant en groothandelaar van glazen, monturen en lenzen. De acquisitie Eye Wish/GrandOptical past naadloos in haar strategie om te expanderen in Europa door haar activiteiten in optiekretail uit te breiden.

Formule en markt
Met merken als Gucci, Svarovski, Porsche Design en Ray Ban en door zich te onderscheiden op het gebied van service heeft Eye Wish zich de afgelopen jaren gepositioneerd in het hogere middensegment van de markt. En niet zonder succes; Eye Wish is door de consument uitgeroepen tot de Beste optiekketen van Nederland (2021-2022), maar in 2020 ook tot Beste Winkelketen van Nederland over alle categorieën.

Cultuur
Eye Wish is een mensgerichte organisatie. In retail maken mensen het verschil, en zeker in een formule die service zo hoog in het vaandel heeft staan. De mensen bij Eye Wish zijn respectvol en collegiaal. De verzelfstandiging en de kansen en uitdagingen die dat met zich meebrengt heeft ervoor gezorgd dat in het nieuwe hoofdkantoor de ambitie, dynamiek en energie bijna letterlijk voelbaar zijn. Je komt te werken met gedreven, getalenteerde en enthousiaste collega’s die hard werken, maar ook tijd maken om met elkaar te lachen of successen te vieren.

Head of Marketing

Hoewel de verzelfstandiging van Eye Wish nieuwe, interessante strategische keuzes met zich meebrengt, is in retail de business van alle dag natuurlijk altijd leidend. Het hands-on managen van een strakke marketingkalender is dan ook essentieel om te kunnen slagen. Zeker in deze context. Nu al staat er veel op de planning. De eerste eigen campagnes gaan in september al live en de komende jaren wil de groep zowel in Nederland als België met zo’n 50 tot 70 winkels uitbreiden.

De plannen van Eye Wish zijn ambitieus, de toon helder en zelfverzekerd. Eye Wish is klaar voor de confrontatie met de andere grote spelers in de markt en zal ze zeker uit gaan dagen. Dat vraagt om een sterke Head of Marketing die een buitengewoon belangrijke rol gaat spelen bij het behalen van de ambitieuze plannen.

De belangrijkste missie voor de Head of Marketing zal zijn het definiëren en realiseren van de gewenste positionering voor Eye Wish en het leveren van een substantiële bijdrage aan het behalen van de on- en offline commerciële doelstellingen van de formule. De belangrijkste bijbehorende resultaatgebieden zijn:

  • Opstellen van het strategisch omnichannel marketing en communicatiebeleid
  • Opstellen en realiseren van de daaruit voortvloeiende Jaarplannen
  • Het behalen van de gestelde marketingdoelen
  • Deelname aan afdeling overstijgende projecten
  • Optimale samenwerking met in- en externe relaties, inclusief franchisenemers en bedrijfsleiders
  • Beheer van de marketing- en communicatie budgetten en (kick back) fees van derden
  • Aansturen, coachen en beoordelen van de medewerkers en het uitdragen van de gewenste organisatiecultuur

Kandidaatprofiel

Eye Wish streeft een omnichannel strategie na waarin marketing, sales, fulfilment en finance samenvloeien tot een naadloos klantgericht netwerk. Voor marketing betekent dat onder meer het nauwkeurig op elkaar afstemmen van alle marketingactiviteiten. Onderling, maar ook in de samenwerking met de andere disciplines.

We zijn op zoek naar een allround, data gedreven en samenwerkingsgerichte retailmarketeer. Een gedegen, hard werkende vakman of -vrouw, met passie voor het vak. Strategisch en conceptueel sterk, maar vooral ook hands-on en dicht op de business. Iemand die het bovendien mooi vindt om jonge, enthousiaste professionals te inspireren en het vak te leren. Een mensgerichte leider met oog en aandacht voor de ontwikkeling van zijn/haar teamleden.

Gezien de ambities van Eye Wish is het noodzakelijk dat de Head of Marketing prestatiegericht is en een duidelijke challengersmentaliteit ten toon spreidt. Hij/zij krijgt energie van competitie in de markt en is niet bang om af en toe ‘het gevecht op straat’ aan te gaan om zo de concurrent te slim of te snel af te kunnen zijn.