Profile International
Hoofd Communicatie

  • Retail
  • Marketing
  • Other ownership
Profile car and tyre service

Profile International

Profile International N.V. is ruim 30 jaren geleden gestart als “bandenformule” zowel voor de truck- als ook voor de personenwagenmarkt. Inmiddels is het bedrijf de grootste merkonafhankelijke onderneming op het gebied van bandenverkoop en onderhoud voor trucks en personenwagens en verleent zij voor transportondernemingen ook (pech-)service door heel Europa.

Profile International is derhalve een full service bedrijf in banden en onderhoud voor (personen)auto’s, trucks en overige voertuigen. Met haar franchiseformule Profile Car & Tyreservice (kortweg Profile) bedient zij particulieren, bedrijven en leasemaatschappijen met complete dienstverlening, waaronder bandenservice, onderhoudsconcepten, APK-services, velgen, etc.

Profile International is een franchiseorganisatie, waarbij alle aandelen in de onderneming worden gehouden door een deel van de franchisenemers. Alle franchisenemers zijn vertegenwoordigd in de Franchise Raad.

De ondersteuning aan de circa 230 vestigingen in Nederland en België wordt verzorgd vanuit een tweetal Centrale Diensten, in Veenendaal en Antwerpen. Hier zijn ca 66 FTE werkzaam in inkoop, marketing, verkoop, IT, training&opleiding en overige ondersteunende afdelingen. Bij de vestigingen werken in totaal ca 1200 medewerkers.

De onderneming kent een statutaire directie bestaande uit een Commercieel Directeur en een Directeur Services, die gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van strategische plannen. Zij sturen het managementteam aan en leggen over hun werkzaamheden verantwoording af aan de Raad van Commissarissen.

De strategie van Profile is onverminderd op groei gericht, terwijl de huidige markt zich kenmerkt door onzekerheid en onvoorspelbaarheid. Groei door alleen die dingen te doen waar Profile goed in is: banden en onderhoud voor transportondernemers, privé- en zakelijke rijders.

Groei enerzijds in aantal vestigingen maar anderzijds vooral in ontwikkeling/uitbreiding van de dienstverlening, waarmee omzet en rendement van de franchisevestigingen kunnen verbeteren.

Hoofd Communicatie

Profile zoekt een enthousiaste, hands-on Hoofd Communicatie. Een echte regisseur en dé schakel tussen reclamebureau, mediabureau, leveranciers en interne stakeholders.

Tevens ben jij het aanspreekpunt voor de Profile franchisenemers voor alle communicatie activiteiten. In deze uitdagende rol bouw je mee aan het merk Profile.

We timmeren hard aan de weg om autorijdend Nederland kennis te laten maken met Profile als het totaaladres voor je auto, banden, auto-onderhoud. Samen met het team zorg jij dat Profile prominent aanwezig is in de Benelux. Je draagt op deze manier succesvol bij aan de omzet- en winstdoelstelling van de formule.

Plaats in de organisatie

Het Hoofd Communicatie rapporteert aan de Commercieel Directeur, geeft leiding aan het team bestaande uit 2 personen en werkt nauw samen met de andere afdelingen binnen Profile International.

Taken & Verantwoordelijkheden

  • Je bepaalt de doelstellingen voor campagnes en acties incl. het opstellen van de communicatiekalender en aansturen van de uitvoering daarvan
  • Jij laat de verschillende middelen (online & offline) nauw op elkaar aansluiten
  • Je signaleert commerciële kansen en vertaalt dit naar succesvolle campagnes en acties, veelal in samenspraak met leveranciers
  • Je beheert een breed scala aan communicatie middelen, zet deze zelfstandig op en analyseert doorlopend de resultaten
  • Je realiseert diverse communicatie tools, denk aan radio- en TV-campagnes, online, point-of-sale materiaal, joint promotions en meer!
  • Jij bent aanspreekpunt voor de interne organisatie (collega’s en Profile franchisenemers) als het gaat om de communicatie presence
  • Jij zorgt dat alle collega’s en Profile franchisenemers op de hoogte zijn van de diverse communicatietools. Daarmee weet jij het trotse gevoel wat ze hebben te behouden en inspireert én enthousiasmeert hen
  • Je analyseert en rapporteert doorlopend de prestaties van campagnes en acties. Je geeft daarbij adviezen om campagnes aan te scherpen en om conversie te verbeteren
  • Jij stuurt diverse externe marketingbureaus aan en leidt daarmee campagnes in goede banen. Jij bent een echte regisseur!

Ideale kandidaat

  • Je hebt HBO werk- en denkniveau met aantoonbare passie voor communicatie en minimaal 5 jaar relevante werkervaring in een communicatiefunctie
  • Je hebt ervaring in zowel B2B als in B2C communicatieontwikkeling
  • Je hebt kennis op het gebied van online marketing en social media
  • Je bent bereid om een deel van de activiteiten in België te vervullen
  • Je hebt zeer goede communicatieve en schriftelijke vaardigheden in het Nederlands

 

Creativiteit is jouw talent en je bent communicatief sterk en ondernemend. Je weet binnen en buiten de organisatie snel verbindingen te leggen en te schakelen. Je organiseert betrokkenheid door in goede verbinding te staan en prettig samen te werken met partners en collega’s. Zo borg je de voortgang en realisatie van de communicatieprogramma’s in de praktijk. Je bent in staat om van abstracte ideeën en vragen concrete plannen te maken en denkt vanuit de klant. Verder neem je gemakkelijk initiatief, toon je ownership en verantwoordelijkheid en schroom je niet om met goed onderbouwde vernieuwende activiteiten te starten.

 

Herken jij je in dit profiel en ben je geïnteresseerd? Ik hoor graag van je!