Brantano
Managing Director | Brantano (België)

  • Retail
  • General Management
Brantano

Toonaangevende multi-brand mode- en schoenenretailer met 100 vestigingen in België.

Sinds 2016 onderdeel van FNG, een sterk groeiende Benelux-modegroep met activiteiten in heel Europa (FNG is een beursgenoteerde vennootschap bij de officiële markt van Euronext Amsterdam en heeft meer dan 3000 medewerkers die samen een omzet van ca. 500 miljoen euro realiseren). Als onderdeel van deze modegroep heeft Brantano alles in huis om haar positie als leidende mode- en schoenenketen te versterken. Met kwaliteit, prijs en uitgesproken klantgerichtheid is Brantano de schoenen- én kledingspecialist voor iedereen.

Alle 100 winkels ondergaan in 2017 en 2018 een volledige metamorfose en worden in een heel vernieuwd, fris kleedje gestoken. Naast deze nieuwe winkelbeleving wordt ook het schoenenaanbod versterkt met een zeer toegankelijke en betaalbare collectie kleding voor dames, heren en kinderen. Brantano investeert fors in de webshop, waar binnenkort ook kleding van grote, internationale merken zal worden aangeboden, en in nieuwe winkelconcepten, zoals ‘Brantano Market’ en ‘Boutik by Brantano’. De ambitie van Brantano ligt zeer hoog: dé eerste keus mode- en schoenenretailer voor de Belgische consument worden, met een sterk onderscheidend vermogen.

Voor meer informatie: www.fng.eu en www.brantano.be

MANAGING DIRECTOR

  • Eindverantwoordelijk voor Brantano’s P&L, bedrijfsresultaten
  • Leidende rol in de verdere ontwikkeling van concept en marktpositie. Verantwoordelijk voor identiteit en format van Brantano (winkel en online)
  • Het vergroten van het marktaandeel via klant acquisitie, klantenbinding (boeien én binden van nieuwe en bestaande klanten, doelgroepen), merkbekendheid
  • Commerciële ratio’s (bezoekersaantallen, conversie, gemiddeld bonbedrag, retouraantallen, ureninzet, etc.)
  • Leiding geven aan de Brantano organisatie in Mechelen, België
  • Organisatieontwikkeling

PROFIEL

Functioneel

  • Academisch denk- en werkniveau
  • Minimaal 10 jaar bewezen succesvolle ervaring in retail, waarvan tenminste 3 jaar in een eindverantwoordelijke positie
  • Heeft aantoonbaar succesvol track record in de ontwikkeling van volwaardige omnichannel strategie met nadruk op e-commerce en online activatie
  • Goed financieel onderlegd. Heeft een totaal begrip van zowel het managen van de P&L als van de balans

Persoonlijk

  • Zeer sterke resultaatgerichtheid. Operationele drive en daadkracht. Energiek en initiatiefrijk
  • Een verbindende leider die ruimte biedt aan zijn/haar team maar de medewerkers ook aan hun afspraken houdt en op gedrag aanspreekt
  • Sterke “hands on” manager met een winnaarsmentaliteit, no nonsense, voeten op de grond, geen luchtfietserij
  • Kan mensen mee krijgen en ontwikkelen, zowel op individueel niveau als op team- en organisatieniveau
  • Ondernemend, ziet kansen en durft nieuwe wegen in te slaan. Oog voor zowel top als bottom line.
  • Overtuigt op basis van argumenten èn natuurlijk overwicht