OrangeBag
Managing Director

  • Retail
  • General Management
  • Private Equity

OrangeBag is een succesvolle e-commerce onderneming in vrouwen- en mannenmode. Opgericht in 2005, is het bedrijf uitgegroeid tot een zeer gewaardeerde online fashion boutique in het premium segment. Met het aantrekken van een externe investeerder, is het bedrijf klaar voor een volgende groeifase. We zoeken voor OrangeBag een

MANAGING DIRECTOR

die bij een succesvolle samenwerking een belang in het bedrijf kan verwerven.

OrangeBag heeft veel te bieden. Allereerst kent het bedrijf een goede sfeer en een fijne werkcultuur in een platte organisatie met korte lijnen. Het energieke en jonge OrangeBag team doet er alles aan om klanten blij te maken, en zet ook graag een stapje extra voor elkaar.

Maar minstens zo belangrijk is dat OrangeBag een zeldzaam goedlopende, groeiende multibrand online fashion retailer is. Het fundament onder dit succes wordt onder meer gevormd door de hand-picked collectie, de positionering als exclusieve, persoonlijke boutique en het team van hardwerkende, betrokken medewerkers.

Dit alles heeft geresulteerd in klinkende resultaten:

  • 15 jaar constante groei bij een zeer gezonde Ebitda
  • 85% van de omzet komt van terugkerende klanten
  • KIYOH Score 9.1 uit 16.204 beoordelingen; 98% raadt OrangeBag aan

Tegelijkertijd is er nog veel potentie voor groei. Zo is er tot op heden bijvoorbeeld nog niet veel geïnvesteerd in het bouwen van het merk. Er ligt een grote kans om van OrangeBag een nationaal fenomeen te maken door het merk nog veel zichtbaarder te maken voor de doelgroep. Hiervoor liggen er reeds strategische plannen en zijn er budgetten gereserveerd. Daarnaast ligt op de iets langere termijn een internationale uitrol voor de hand.

Profiel

  • Ondernemend, accuraat, energiek, empathisch, sterke persoonlijkheid
  • Heeft kennis van en een duidelijke strategische visie op fashion e-commerce
  • Denkt en handelt vanuit de klant
  • Perfectionistisch in het neerzetten van een feilloos draaiende operatie
  • Van nature commercieel ingesteld, met een scherp oog voor risico’s
  • Heeft aandacht voor en is bewaker van eenduidige interne en externe communicatie
  • Is in staat externe ontwikkelingen te vertalen naar concrete stappen voor OrangeBag
  • Heeft een hands-on mentaliteit en toont zich als een playing captain met een natuurlijk overwicht die vertrouwen geeft en gebruik maakt van de kracht en professionaliteit van medewerkers in de organisatie
  • Is een natuurlijke leider die in staat is om met overtuigingskracht mensen mee te nemen en draagvlak te creëren
  • Is een bevlogen en inspirerende persoonlijkheid en weet vanuit een positieve benadering mensen te enthousiasmeren en stimuleren
  • Stuurt vanuit vertrouwen en heeft empathisch vermogen om zich in anderen in te leven en aan te voelen wat er speelt;
  • Is als netwerker in staat om in korte tijd nieuwe relaties op te bouwen en bestaande relaties op een duurzame wijze verder te verstevigen;
  • Is duidelijk en koersvast, kan kritisch zijn wanneer nodig en houdt de langere termijnkoers van OrangeBag voor ogen;
  • Toont daadkracht in besluitvorming en durft indien nodig moeilijke beslissingen te nemen of af te wijken van gebaande paden
  • Is zichtbaar, toegankelijk en makkelijk benaderbaar voor medewerkers in de organisatie
  • Heeft een goed gevoel voor governance verhoudingen en de daarbij horende interne en externe rollen en verantwoordelijkheden

Functie-eisen

  • Er wordt de volgende relevante ervaring en achtergrond gevraagd:
  • Aantoonbare ervaring met het dragen van P&L verantwoordelijkheid in groeiende organisaties
  • Ruime ervaring met het succesvol managen van groeiende organisaties
  • Vanzelfsprekend een sterke affiniteit met fashion en aantoonbare kennis van de fashion markt
  • Een relevant en goed onderhouden netwerk binnen fashion
  • Bewezen ervaring met het optimaliseren van bedrijfsvoering, organisatieontwikkeling en -vernieuwing
  • Ervaring in samenwerking met stakeholders