Green Soap Company
Managing Director

  • Consumer Goods
  • General Management
  • Independent (Family/Director-owner)

Deze opdracht is gesloten

Onze opdrachtgever is een jonge onderneming die in korte tijd een aanzienlijke reeks vernieuwende consumentenproducten op de markt heeft gebracht. In de fase van initiële idee- en productontwikkeling hebben de ondernemer en het startup team hard gewerkt en snel gehandeld om de eerste klanten aan te trekken en de harten van de eerste consumenten te veroveren.

Sindsdien hebben ze zonder zonder momentum te verliezen een solide, internationaal klantenbestand opgebouwd en met behulp van hun feedback en andere verzamelde gegevens en ideeën de merk- en productconcepten geperfectioneerd. Het business model is zodanig ingericht en ontwikkeld dat we kunnen spreken van duurzame winstgevendheid. Centraal in dit model staan een uitstekende, on-trend merkpositionering, het vasthouden aan de sterke merkwaarden en een constante focus op snelle groei met behoud van de marges. Dit laatste wordt onder meer bereikt door het uitbesteden van niet-essentiële activiteiten.

Het bedrijf is succesvol door de startup fases geleid en de eerste significante stappen naar opschaling van de activiteiten zijn gezet. Op dit moment zoeken wij voor dit bedrijf managing director die de huidige winstgevende groei kan voortzetten en wellicht zelfs versnellen.

Kandidaten voor deze positie zoeken we onder top-professionals in FMCG met een commerciële achtergrond, liefst internationaal. Als ervaren MT lid weet hij/zij een team uit te bouwen, te inspireren en aan te sturen en verschillende functionele disciplines met elkaar te verbinden. De beste kandidaat heeft bewezen te beschikken over de energie en de inzichten die nodig zijn om een relatief klein merk internationaal neer te zetten en er distributie voor te verkrijgen. Hij/zij heeft de capaciteit om een relatief complexe supply chain op te schalen, met behoud van winstgevendheid. Tenslotte voelt hij/zij zich in online kanalen net zo thuis als in fysieke omgevingen.